Rensa och tvätta

Go kväll!
 
Vilken kväll det blev.. vikt tvätt, rensat bland Mollys kläder (igen), rensa i lådor och nu ska jag snart ner til tvättstugan och tvätta. Kanske inte den roligaste fredagen men behövligt också. 
 
Jag har inte berättat något än men idag kom ett brev från vår hyresvärd och där stod det en besiktningsdatum. Det betyder att vi är på sista steget i bytet vi har hållt på med sedan november, så när besiktningen är klar så kommer vi bli inkallade på möte och skriva avtal. Vi kommer alltså flytta till Sundbyberg, äntligen! Vi har försökt byta lägenhet i snart 2 år och äntligen har det gått vägen och de är till det stället vi vill också. Vi kommer nu bo ca 10 min från mina föräldrar och bror, och kanske 25 min från min syster. Jag kommer slippa all traffik på södra sidan av stan när jag ska till min familj. Det känns så underbart och har inte velat säga något innan för att jinxa det. Vi hoppas kunna flytta redan i början på feb men kan bli uppskjutet till mars, det beror på när vi kan få en förskoleplats till lillan. Det finns 3 st i området där vi bor men den förskolan jag helst vill komma in i ligger 100 m från mina föräldrar, varför just den förskolan är för att dom har samma läroplan som den förskolan Molly går på idag. Det är jättetråkigt att behöva byta förskola då vi är så otroligt nöjda och Molly älskar sina kompisar och lärare, så det är den ända nackdelen med att flytta. 
 
Nu ska jag sitta lite på blocket och leta sängbord och lampa till kök och vardagsrum, det ska bli så underbart att flytta! :) 
 
0 kommentarer