Födelsedags middag 🎉💃🏼

Hej! 
 
Födelsedagsmiddagen igår bliev väldigt lyckad med god mat och bra stämmning. Alla gick inte fören 21 på kvällen och då var de en liten tjej som var så trött att honm somnade nästa direkt när ho lade sig i sin säng. Men hon hade haft riktigt kul med sina kusiner och faster. 
Det var första gången vi hade en middagsbjudning och med både P´s föräldrar över och min familj och det var supertrevligt, så det gör vi igen. 
 
Imorse blev de en sovmorgon för alla till 7.40 så fick super bråttom till jobbet och kom endast 4 min sent, men det gjorde inget då dom var här och städade kontoret så kan ändå inte jobba fören dom är klara. 
 
Idag efter jobbet så åker vi antingen upp till landet eller om vi faktiskt blir hemma i helgen, Molly är ju fortfarande lite förkyld och min ögoninfektion vill inte ge med sig så vi får se.
 
 
familj family farmorochfarfar födelsedag förkyld kusiner kärlek mamma mammaochpappa middag mormoromorfar pojkvän
1 kommentar
Tess

Hej! Läste din kommentar inne hos Yohanna af Skovde angående momshaming. Samma sak för mig med amningen. Jag klarade 5 veckor sedan gick det helt enkelt inte längre. Jag har kronisk smärtproblematik och kunde när jag inte ammade längre återgå till mina mediciner och jag blev en mycket bättre och lyckligare mamma då. Att vara mamma är så många olika delar och det är viktigt att man lyssnar på sig själv så man mår bra. Då mår barnet bra, tror jag! När det gäller förskolebiten gjorde vi tvärtom. Vårt barn var hemma tills han började förskoleklass. Det var ett mål vi hade och vi vet att vi är lyckligt lottade som klarade av detta. Men jisses vad mycket skit vi fått ta för det! Det är ju inte så att han varit isolerad, vilket en del verkar tro och det är inte bara jag som varit hemma heller, vilket de flesta tagit för givet. Jag tror att vi alla skulle må bättre av att bli stöttade i våra val, våra måsten osv istället för att skammas så. Varje förälder känner sitt barn bäst <3

Svar: Jag kan inget annat än hålla med dig här!Alla gör olika i sin egna familj och vad som funkar för oss funkar kanske inte för andra men det betyder inte att det är fel. Jag h¨ller med, vi ska stötta varandra och hjälpa varandra om det behövs. Så länge barnen(barnet mår bra och föräldrarna mår bra finns det inget fel! <3
Mia Wenger